Eindelijk mijn eigen fiets --> freedom:D - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Alja - WaarBenJij.nu Eindelijk mijn eigen fiets --> freedom:D - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Alja - WaarBenJij.nu

Eindelijk mijn eigen fiets --> freedom:D

Blijf op de hoogte en volg Alja

27 April 2013 | Australië, Brisbane

Hello allemaal,
Het werd weer eens tijd om up te daten:) Er is lekker veel gebeurd sinds zondag. Maandagochtend ben ik dus op de fiets naar de uni gegaan, gelukkig heb ik een telefoon met google maps en dus ben ik nauwelijks verdwaald! Daar maar meteen naar de fietsenmaker gegaan om de trap-as re laten repareren, maar er scheen nog iets meer niet helemaal goed meer te zijn: alle kabels waren verroest en dus was er kans dat de remmen me in de steek zouden laten... Geschatte kosten: tussen de 100 en de 150 dollar voor een totale check-up. Toch maar even met Marjolein overlegd of het dat haar waard was (de eigenaresse van de fiets, zij wilde namelijk de kosten betalen) en dat was OK :D Jammer genoeg was het ontzettend druk bij de fietsenmaker en dus had hij eigenlijk woensdag pas tijd, maar als ik hem dinsdag heel vroeg zou brengen dan zou het eerder kunnen. Fiets dus op de uni gelaten en de volgende dag heel vroeg de bus gepakt om de fiets in te leveren. De fietsenmaker was echt superaardig en wilde de fiets diezelfde dag of woensdag al klaar hebben. Dat werd dus woensdag en toen ik daar aankwam zei hij dat het ong. 4 uur had gekost om de fiets te repareren! Maar omdat hij beloofd had dat de kosten niet boven de 150 dollar zouden gaan, mocht ik het daarbij houden. Dus woensdagmiddag kon ik lekker met de fiets naar huis.
Ondertussen ben ik op het lab gevraagd of ik gitaarlessen kon geven (ze wisten dat ik nog een zwart baantje zocht) en dus zou ik woensdagavond gitaarles geven bij Annemiek thuis. Probleempje was dat ik de weg naar huis niet helemaal terug kon vinden. Ik ben 2x voorbij een afslag gefietst vlakbij het huis en heb daarmee ongeveer 4 of 5 km extra door de heuveltjes gefietst, wetende dat ik te laat zou gaan komen voor de gitaarles, woeps. Gelukkig kwam ik echt precies tegelijk met Solomon aan (degene die gitaarles zou krijgen) en waren we allebei veel te laat om de gitaarles nog door te laten gaan. Volgende week dus maar opnieuw proberen, ik vergeet de weg in ieder geval nooit meerXD De fiets werkte trouwens echt helemaal perfect!
Goed donderdag was het ANZAC-day; vrije dag dus!!! Solomon zou me tussen 9 en half 10 ophalen om naar de Goldcoast te gaan, dat werd dus 10 uur maar dat maakt niet uit. Na 1,5u rijden kwamen we dan bij Surfers Paradise (onderdeel van Goldcoast) en toen we uit de auto stapten hoorde ik meteen dat mensen het "koud" vonden (het was suuuuperlekker weer!). Na een lunch gingen we dan eindelijk echt naar het strand en dat was echt helemaal blauw, zoals je het in reisgidsen ziet. Ik heb een foto geprobeerd te maken, maar weet niet in hoeverre dat over komt. Van de man van Annemiek had ik een zwem-trui mogen lenen, zodat ik zeker niet zou verbranden en dus konden we lekker de zee in. De golven waren echt groter dan ikzelf! En dat was voor Australische begrippen niveau 1 (van de 5), dus niet bepaald hoog. Ik kan niet wachten totdat ik binnenkort echt ga surfen! Maargoed, na een half uur in zeewater van 23 graden zwemmen, kreeg Solomon het koud en zijn we er toch maar uit gegaan.
Rond kwart over 4 waren we weer thuis, want Solomon moest nog sporten en ik zou Marlon meeten (echt zo grappig om iemand van je jaarclub aan de andere kant van de wereld te spreken!). Annemiek had gevraagd of Marlon en haar moeder mee wilden eten en dus hebben we ze in het centrum (de city) opgehaald en ze naar hier gebracht. Echt zooo leuk om weer even helemaal bij te kletsen en haar avonturen in Australië te horen:) Maargoed, aan al het leuks komt een einde, en dus zetten we Marlon en haar moeder om 21uur weer af bij hun hotelletje:(
Vrijdag dus weer naar het lab (op de fiets) en deze keer in één keer goed gereden in een recordtijd: 27 minuten voor 8,5 km! Dat is echt dik sneller dan de bus in de spits! In het lab mocht ik toekijken (had ik woensdag ook gedaan) hoe mijn cellen werden geïnfecteerd met Dengue virus. Als het goed is mag ik na een veiligheids-lecture op maandag ook echt zelf dingen gaan doen in het lab:) In ieder geval was ik dus heel vroeg klaar en dus kon ik om 15uur gaan sporten: op facebook had ik een groep gevonden die iedere vrijdag van 15 tot 16 uur andere sporten doen. Deze week was het basketbal (niet echt mijn ding maargoed). Ik voelde me net een reus: het waren allemaal aziaten van ongeveer een kop kleiner dan ik. Wel een voordeel bij basketbal dus ;) Daarna had ik met iemand anders afgesproken uit Guatemala om al fietsend Brisbane wat beter te verkennen. Gelukkig was hij minder getraind in bergjes fietsen dan ik, dus ik mocht lekker bovenaan de berg steeds op adem komen. Maar het was echt supergezellig. We zijn weer bij Southbank geweest, maar nu bij zonsondergang dus dan is het een heel stuk rustiger en het uitzicht naar de echte city is zoveel mooier. Ook had ik gehoord dat er gratis life-bandjes spelen iedere vrijdag en dus zijn we daar ook langs geweest (en 3 kwartier ofzo blijven hangen). Het was een Braziliaanse band en er waren overal tapijtjes op het gras gelegd en stoeltjes neergezet, dus heel leuk:) Daarna verder gefietst om meer Brisbane te verkennen en uiteindelijk kwam ik rond kwart voor 11 thuis (nergens verdwaald deze keer!). Daar was de volgende verrassing: mijn Australische simkaart is eindelijk binnen! Nu kan ik tenminste sms-jes versturen die ook aankomen:D En toen ik vanochtend wakker werd had ik gelukkig niet eens spierpijn, maar ik ga denk ik vandaag wel gewoon rustig aan doen. Misschien gaan we naar de koninginnedag viering (zoveel Nederlanders zijn er wel:P) en morgen naar Australian Zoo:D! Gr's!

  • 27 April 2013 - 21:54

    Nicole Van 't Wout Hofland:

    Heey alja het ziet er allemaal weer super tof uit. Leuk om steeds je berichtjes te lezen! Dan voel ik me toch een beetje verbonden met jou aan de andere kant van de wereld.
    Hier in Paris is ook alles goed. Ik heb het enorm naar mijn zin en waarschijnlijk blijf ik een half jaar ipv 4 maanden ;-).
    Veel plezier daar nog en hopelijk kan je snel beginnen met het labwerk. (heb je een beetje een fijne begeleider?)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australië:D

Stage in Australië

Recente Reisverslagen:

05 November 2013

Roadtrip 2

24 Oktober 2013

Roadtrip 1

12 Augustus 2013

Tijd voor een update :)

22 Juni 2013

een uitgebreide update:)

18 Mei 2013

Andere steden verkennen:)
Alja

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 9816

Voorgaande reizen:

04 Juli 2019 - 27 Augustus 2019

Indonesia and Australia

11 April 2013 - 12 December 2013

Australië:D

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: