een uitgebreide update:) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Alja - WaarBenJij.nu een uitgebreide update:) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Alja - WaarBenJij.nu

een uitgebreide update:)

Blijf op de hoogte en volg Alja

22 Juni 2013 | Australië, Brisbane

Hellow allemaal,
Het is nu al meer dan een maand geleden dat ik iets getypt heb, dus het werd weer eens tijd om te updaten (en dit gaat denk ik een lange wordenXD).
Gelukkig heb ik mijn foto's per week in mapjes gestopt, zodat ik nog weet wat ik welke week heb gedaan. Bij het begin beginnen dus...

Volgens mij heb ik al verteld dat ik wat Fransen had ontmoet en die gaan vaak weekendjes weg (of dagjes) om te wandelen etc. Een paar weekenden geleden kon ik een keertje met hen mee en besloten we naar Coomambahbah lakes te gaan (en wij en de lonely planet waren niet de enige die er nog nooit van gehoord hadden...). We hadden via via gehoord dat je daar heel veel kangeroes en koalas zou moeten kunnen zien en dat vonden we leuker dan naar Lone Pine Koala Sanctuary gaan, wat in eerste instantie het plan was. Onze voorbereiding was perfect: er reden geen bussen naar het station waar we hadden afgesproken en dus werd ik midden in mijn reis vanuit Kenmore gebeld dat we toch ergens anders af zouden spreken. Nou goed, een uur later was ik dus ook daar gerariveerd (achteraf had ik met mijn bus wel gewoon naar het oorspronkelijke station kunnen gaan maargoed). De treinreis ging heel netjes, de 1e busreis ook, maar voor de 2e bus hadden we een keuze: pakken we die aan de linker- of de rechterkant van de weg? Helaas wist de eigenaar van een nabij gelegen tankstation al helemaal niet van het bestaan van Coombahbah lakes en dus zijn we op ons gevoel (gelukkig) bij de goede halte gaan staan. Vervolgens had de chauffeur geen flauw idee welke halte we bedoelden en dus kregen we een kaart en mochten we aanwijzen waar we ongeveer moesten zijn en dan zou hij ons op het dichtstbijzijnde station afzetten. Blijkbaar was het hele national park enorm groot en dus was het lastig om te zeggen welke ingang we wilden hebben. Gelukkig had de chauffeur totaal geen haast (al was er al vertraging) en heeft hij samen met ons de kaart bekeken en vervolgens dacht hij wel een goede plaats te weten om veel kangoeroes te zien. Onderweg zagen we dan toch onze bushalte voorbij komen, maargoed wij vertrouwden onze busdriver en dus kwamen we 45min later ergens in de middle of nowhere terecht. Alhoewel we haast niet konden geloven dat we goed zaten bij het mini-parkje dat de chauffeur ons aanwees, kwamen we toch echt meteen 2 enorme kangoeroes tegen:) En vanuit dat kleine parkje konden we met een heel lange loopbrug naar het echte park, waar we door een bos gestruind zijn met nog veeeel meer kangoeroes en een echidna:) Toen de zon onder aan het gaan was, besloten we toch maar weer een pad te volgen en kwamen we bij meerdere grasweides met ontelbaar veel kangoeroes die nergens bang voor waren. En na heel lang zoeken hebben we zelfs wildlife koala's in de boom gezien! En ja, die zijn moeilijk te vinden aangezien ze de hele dag slapen en dus niet bewegenXD

Ondertussen was de week dan ook aangebroken waarin ik ging verhuizen naar mijn nieuwe kamer in Taringa... op een woensdag (tijdens state of the origin - hét rugby-event van Australië). Annemiek zou me wegbrengen en toen ik dus van het lab thuis kwam, hoorde ik dat ze Hylke over 45min weg moest brengen en dat ze mij ook meteen af wilde zetten. Aah! Heel snel alles inpakken dus en afscheid nemen (wel makkelijker dan er de hele avond tegenop zitten trouwens), maar we redden het:). Helaas had ik ook nog geen avondeten gehad, maar gelukkig woont er een vriend ongeveer om de hoek van mijn nieuwe huisje en had hij ook nog niet gegeten. Dus 's avonds nog naar Toowong station geweest, echt een gezellige plaats met een winkelcentrum en veel eettentjes :)
En over mijn nieuwe huisje: I love it! Ik heb een heel gezellige kamer met bureau, 2-persoonsbed en meer dan genoeg kastruimte en we delen de douche en wc beneden maar met z'n 2-en:) Verder hebben we een tuin die zeker groot genoeg is voor feestjes (als het straks weer wat warmer is 's avonds... het koelt hier nu toch wel af tot 10 graden...). En boven hebben we een zonnekamer waar ik 's ochtends heerlijk in de zon kan zitten:) Daarnaast een flinke keuken en een fornhuis/oven/pizzaoven (met gas:D!). Demi en ik hadden heel veel lol met alle potjes e.d. bekijken die door de jaren heen verzameld zijn en hebben met veel ingedriënten een heerlijke cake gefabriceerd (die niet echt was gerezen maargoed). In het weekend had ik verder lekker tijd om boodschappen te doen voor mijn kamer; een extra dekentje en beddengoed (ik had maar 1 matras-overtrek etc:P). Verder hadden Annemiek etc een afscheidsfeest georganiseerd op Mt Coot-tha, de hoogste berg van Brisbane waar ik in mijn eerste week ook geweest ben. Ik had het briljante idee om er wel even heen te fietsen... en vraag me niet hoe ik het gered heb, maar ik ben aangekomen:) Was wel leuk om veel mensen weer te zien die ik in de tijd bij hen allemaal ontmoet heb.
Daarna zou ik naar Goldcoast gaan om met de Fransen mee te gaan wandelen (we hadden maandag ook vrij). Helaas had ik nog geen tijd gehad om slaapzak etc aan te schaffen en dus redde ik dat niet meer. Achteraf heb ik heel veel geluk gehad want zondag en vooral maandag heeft het de hele dag geregend (moet ook af en toe). Die maandag ochtend kreeg ik een sms van Annemiek of ik met hen naar de bios wilde en daarna Vietnamees wilde eten... nou daar zeg ik zeker geen nee tegen! Dus dat werd weer een gezellig dagje in Kenmore:) Ow en datzelfde weekend ben ik nog naar een park geweest in Brisbane met een dierentuintje waar die dag toevallig gratis toegang was. Ze hadden een quoll en een platypus die voor mijn ogen gevoerd werden:D

Goed het weekend erna besloten we vrijdag toch maar weer een poging te wagen om uit te gaan (ookal weet ik dat ik gezegd heb dat ik vrijdag niet meer wil proberen maargoed). Demi en ik ontmoetten elkaar in de city en hebben daar lekker gegeten terwijl we naar live-muziek konden luisteren. Tot 21 uur is er altijd van alles te doen in het centrum... helaas valt er daarna een gat van 2/3 uur tot het echte uitgaan begint. In die tijd kwamen de Fransen er ook bij en hebben we verschillende kroegen bekeken om uiteindelijk in West-end te belanden bij het enige kroegje in de straat dat nog open was. Ze hadden hier heerlijke cake/taart die we wel verdiend hadden na al dat wandelen!
De volgende dag ging ik surfen met de Fransen in Goldcoast (ik zal hun namen ook maar even noemen: Géraldine, Bertrand, Rémy, Antoine en zijn vriendin... die ken ik niet heel goed want die woont in Goldcoast). Deze keer konden we de trein pakken op het tijdstip dat we hadden afgesproken:) We hadden geen rekening gehouden met de wind en dus de enorm hoge golven. We hebben gesurft, maar na 2 uur waren we het er over eens dat deze golven toch echt te hoog waren en hebben we de planken ingewisseld voor bodyboards. Daarmee konden we heerlijk hoge golven zonder moeite pakken en dus werd het zonsondergang toen we het water uitkwamen. Tegen die tijd was het zodaning afgekoeld dat iedereen een vest aanhad en wij moesten nog een koude douche in de buitenlucht nemen om het zeewater een beetje weg te spoelen. Daarna hadden we het geniale idee om onvoorbereid te gaan bbq-en; hier in Australië hebben ze overal gratis bbq's staan! Schoonmaken zonder schoonmaakmiddel is trouwens iets minder grappig... maar gelukkig waren er een paar mensen in de buurt die dit wel hadden meegenomen:) Rond 11 uur was het dan toch echt te koud en hebben we de trein naar Brisbane terug genomen om lekker in ons eigen bedje te slapen:) Zondag was het prachtig weer en dus had ik wat mensen gesmst om te volleyballen; uiteindelijk waren we met een hele groep en hebben we lekker in het zonnetje gespeeld:) Daarna was ik uitgenodigd om bij Annemiek te eten en dus moest ik nog langs Indoorroopilly om de fotocollage op te halen die ik hen wilde geven voor hun afscheid. Het was weer heerlijk eten, maar wel raar om dan toch echt afscheid te nemen:(
Vandaag zijn ze uit Brisbane vertrokken en misschien zie ik ze nog in Sydney:)
Demi en ik zijn vandaag naar Moreton Island geweest: een prachtig zandeiland met shipwrecks, waar je kunt snorkelen. Ook zijn we wezen boomnetten (moet nog even op de foto's wachten), je hangt dan in een net achter de boot, maar het was nog redelijk vroeg dus ook niet erg warm. Het snorkelen was echt mooi en daarna hadden we 1,5 uur de tijd op het zandstrand zelf waar we allemaal foto's hebben gemaakt (je moet wel met zo'n strakblauwe lucht!). Daarna zijn we nog een stuk met de boot langs het eiland gevaren om zeeschildpadden en dolfijnen te zien. Helaas waren er geen walvissen:S
Toen ik toestraks thuiskwam was Caz (huisgenootje) lam en aardappeltjes uit de oven aan het maken en dus kreeg ik een heerlijk avondeten. En nu ga ik weer terug naar boven om de brownies te eten die Carla heeft gemaakt:) Ondertussen zal ik even de foto's uploaden :)

  • 24 Juni 2013 - 14:41

    Lieke:

    Jeeej supervet!!!! Gave foto's ook zeg! Die baby kangoeroe :):)

  • 13 Augustus 2013 - 09:34

    Leo Van Der Schuren:

    Hoi Alja,
    wat fijn om weer iets te horen uit het verre Australië. Wat maak jij veel mooie en avontuurlijke dingen mee! Geweldig.
    Ik heb je laatste update maar uitgeprint, want lezen vanaf het beeldscherm vond ik wat lastig.
    Zo kon oma het ook rustig lezen. Jij moest die updates maar verzamelen en er een reisboek van maken. Dat zal dan wel een grote oplage moeten worden of een heel dik boek.
    Bij ons in helmond is alles nog hetzelfde. We hebben hiitegolfdagen gehad afgewisseld met herfstdagen, Typisch hollands weer dus!
    Maar we hebben ook veen in de tuin gezeten en gebarbecued (op kleine schaal dan). Wij eten ons warm eten als het even kan altijd in ons tentje in de tuin. Vlees op de BBC en oma maakt salade in de keuken.
    Meestal kopen we ook rundvleessalade in de supermarkt: die is erg lekker bij de BBC. Wat tomaten erbij en smullen maar.
    Ook zijn we verschillende keren een dagje op stap geweest, 1x keer met de trein naar Haarlem, met Mirjam en Igo een dagje Maastricht. Wij samen gaan ook vaker weg: in de buurt. Oisterwijk, Reindersmeer bij Wellerlooi aan de Maas, Bakelse bossen, Strabrechtse heide, enz. Het is hier in Nederland ook best mooi. Het weer moet een beetje meezitten, maar er is zoveel natuur en mooie steden en dorpen te zien. We kunnen nog wel even vooruit.

    Geniet maar heel veel en alle vriendelijke groeten en xxxxxx van oma en mij.

    Helmond, 13 augustus 2013.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australië:D

Stage in Australië

Recente Reisverslagen:

05 November 2013

Roadtrip 2

24 Oktober 2013

Roadtrip 1

12 Augustus 2013

Tijd voor een update :)

22 Juni 2013

een uitgebreide update:)

18 Mei 2013

Andere steden verkennen:)
Alja

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 9818

Voorgaande reizen:

04 Juli 2019 - 27 Augustus 2019

Indonesia and Australia

11 April 2013 - 12 December 2013

Australië:D

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: