Nu echt begonnen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Alja - WaarBenJij.nu Nu echt begonnen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Alja - WaarBenJij.nu

Nu echt begonnen

Blijf op de hoogte en volg Alja

03 Mei 2013 | Australië, Brisbane

Hey allemaal,
Het is weer tijd voor een update, vind ik:) Om toch nog een beetje met Nederland verbonden te blijven, ben ik dus naar het Dutch-Brisbane koningsdag-feest geweest. We kwamen er vlak nadat het feest begon aan met de kids, maar er was nog bijna niemand en kan ook niet zeggen dat het er zo gezellig uitzag. Gelukkig zag ik na een uur een ander meisje dat net als ik niet helemaal thuis hoorde tussen de papa's, mama' en hun kinderen (zij was meer mijn leeftijd). Ze bleek ook een stage te lopen bij de UQ en vanaf dat moment hebben we best veel contact. We lunchen iedere pauze samen en er komen ook steeds meer mensen van mijn lab buiten lunchen dus het wordt steeds gezelliger:D
Maargoed, even terug naar zondag: Australia Zoo:D! Wow, wat is dat ruim opgezet! Alle dieren hebben echt zoveel ruimte, dat het haast lijkt alsof ze vrij rond kunnen lopen en toch zie je ze eigenlijk altijd wel zitten. De koala's hingen zelfs gewoon los in de bomen en de kangaroo's hadden een heeeel grote weide waar men tussendoor kon lopen en ze kon voeren. Ik mocht een handje voer van de kids hebben, maar de kangaroo's waren zo overvoerd dat ik er 5 mijn hand heb aangeboden voordat eindelijk alles op was! Ook de vogels waren gewoon vrij om van het ene hok naar het andere te vliegen. De krokodillen hadden iets minder ruime verblijven, maar nog steeds wel redelijk voor Nederlandse begrippen. Natuurlijk zijn we ook bij een show geweest en ook daar lieten ze de vogels echt gewoon los rond vliegen (en daarna hadden ze ook totaal geen moeite om ze weer binnen te krijgen). Ze lieten daarna nog een krokodil meedoen, maar dat vond ik niet zo geweldig... naar mijn idee namen ze toch iets te veel risico...

Maargoed, maandag dus weer naar de uni en ik kon nu eindelijk echt echt het lab in (maar ik moest nog wel eerst een veiligheidscursus doen). Het is een heel stuk gezelliger om in het lab te werken dan de hele tijd in het kantoortje te zitten en iedereen helpt elkaar ook:) Maandagavond had ik de eerste gitaarles met Hylke (zoontje van Annemiek) en dat ging eigenlijk best goed. Annemiek was bang dat hij misschien niet naar mij zou luisteren ofzo, maar hij was heel geinteresseerd en speelt nu iedere dag gitaar:)
De rest van de dagen gewoon verder gewerkt in het lab en in de pauzes lekker buiten gezeten (we kunnen hier ook heerlijk frisbee-en op het grasveld). Ondertussen ben ik bezig geweest met het regelen van een surfweekend in Byron Bay en als het goed is gaan we in het weekend van 10,11,12 Mei echt die kant op. Ik ga het vandaag reserveren en dan leer ik eindelijk surfen:D
Woensdagavond heb ik Solomon gitaarles gegeven en gisteravond ben ik met Demi (dat Nederlands meisje) gaan beachvolleyballen. Ik had via via iets te horen gekregen van een sportvereniging die gewoon voor de gezelligheid was en lekker buiten op dinsdag en donderdag van 17 tot 19 (maar gisteren werd het zelfs 20uur). Echt een heel gezellige groep en ik denk dat ik dat lekker ga doen de komende maanden! Komende dinsdag hebben we in ieder geval afgesproken om na het volleyballen met een groepje samen te gaan eten:)
Daarna zijn Demi en ik nog naar een Dutch-Brisbane borrel geweest, maar ook dat was in het begin weer redelijk saai. Op het punt dat we naar een andere kroeg in de Valley wilden gaan werd het ineens toch gezellig en toen werd het ook heel snel laat... en dus was ik vanochtend heel blij met mijn wekker die om half 7 af ging.
Maargoed, ik heb een weekendje Noosa in het vooruitzicht en dat schijnt echt suuuupermooi te zijn! We gaan daar wandelen en waarschijnlijk veel kangeroes zien:)
Helaas kan ik hier geen foto's uploaden, maar dat doe ik na het weekend wel weer!
Gr's daar!

  • 07 Mei 2013 - 20:30

    Oma En Opa:

    Hoi Alja,

    wat fijn dat we je zo kunnen volgen. Wat spannend allemaal. Jij kunt tenminste van alles vertellen, wij minder.
    Ernst en Mien zijn een paar dagen in Helmond gweest. We boften met het weer: 20 -23 graden en droog.
    We zijn een dag naar her reindersmeer geweest in Well vlakbij Venray. Dat ligt in het natuurpark maas en Duinen. Dit strekt zich uit van Mook tot aan Sittard en ligt in een strook langs de Maas en de Duitse grens.
    Een schitterend natuurgebied. De 2e dag zijn we gaan touren door de Brabantse Peel. Weer een hele andere natuur, maar evengoed erg apart en mooi. Midden in het oude veengebied in de buurt van Griendtsveen en Helenaveen.

    Heel veel plezier en studiegenot, Oma en opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australië:D

Stage in Australië

Recente Reisverslagen:

05 November 2013

Roadtrip 2

24 Oktober 2013

Roadtrip 1

12 Augustus 2013

Tijd voor een update :)

22 Juni 2013

een uitgebreide update:)

18 Mei 2013

Andere steden verkennen:)
Alja

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 9820

Voorgaande reizen:

04 Juli 2019 - 27 Augustus 2019

Indonesia and Australia

11 April 2013 - 12 December 2013

Australië:D

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: