Site-seeing Brisbane:) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Alja - WaarBenJij.nu Site-seeing Brisbane:) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Alja - WaarBenJij.nu

Site-seeing Brisbane:)

Blijf op de hoogte en volg Alja

21 April 2013 | Australië, Brisbane

Hello allemaal, dit weekend eindelijk tijd gehad om naar het echte centrum van Brisbane te gaan, met een local nog wel:D! En... ik heb zelfs foto's gemaakt:)
Zaterdag zou ik op de fiets naar de campus gaan, maar toen ik de band wilde plakken bleek hier een scheur van 50cm (en ik lieg niet) in te zitten! Dat ging hem dus niet worden. Toch maar de bus genomen, maar natuurlijk rijden de bussen anders in het weekend. Ik had helemaal uitgezocht op welk kruispunt ik de bus moest hebben en toen ik daar aankwam, stond er op het bordje niet de juiste lijn. Balen! Bleek dat er iets verder naar rechts nóg een bushalte lag, dus toen kon ik mijn bus toch nog pakken (met 9 minuten vertraging):) Bij de halte waar ik over moest stappen, kwam de volgende bus niet eens opdagen. Net toen ik dan besloot om maar een andere bus te nemen (hopend dat die me ongeveer in de goede richting zou brengen) kwam mijn bus ineens op het elektrische bord te staan. Gelukkig hoefde ik maar 15 minuten langer te wachten en... toen kwam hij nog eens te laat ook. Een half uur later dan afgesproken was ik dan toch eindelijk bij de UQ (hoorray voor het OV!...), daar had ik met Solomon afgesproken (een jongen van het lab die me wel wegwijs wilde maken). Aangezien ik op de campus toch nog niet alles had gezien, begonnen we daar en liepen we langs een supermooi meer met (dacht ik) kaketoes. Bleek dus niet zo te zijn, maar ze maken in ieder geval heeeel veel herrie en bezetten alle bomen in dat stukje:) En de echte naam ben ik vergetenXD Ook zaten er palingen in het meer, had ik nog nooit eerder gezien. Bij een andere bushalte aangekomen, namen we de bus richting centrum en begonnen we bij SouthBank: een stukje toeristisch Brisbane met hét reuzenrad:P Er waren veel optredende clowns en je had een supermooi uitzicht op de rivier en de highway aan de overkant. Er was ook een lagoon, een soort strandje, waar heel veel mensen te vinden waren. Vervolgens zijn we de brug overgestoken naar de echte city, het enige stukje met echt heel hoge flats en enorme shoppingcentra. Daar wilden we op zoek naar een fietsband en een gitaarsnaar. Oh ja, dat had ik nog niet verteld: Annemiek heeft een gitaar waar ik op mag spelen:D alleen mist die een D-snaar en dus wilde ik nieuwe hebben. Fietsband vinden ging nog best soepel bij een van de grote warenhuizen... gitaarsnaren iets minder. De enige muziekwinkel die er in het centrum was, was namelijk failliet gegaan. Dus toen zijn we gewoon een stukje verder gelopen langs de rivier en kwamen we bij de Botanical Gardens, die liggen echt meteen naast de flats, recht tegen de stad aan. Daarna werd het tijd om de bus terug te nemen (en te hopen dat de terugweg iets makkelijker zou gaan en ik dus nog op tijd zou zijn voor het eten).
Vanochtend waren de kids uitgenodigd voor een soccer-kinderfeestje, helemaal aan de andere kant van de stad, bij de kust. Ik was ook uitgenodigd en het was daar echt zoooo supermooi! De Australiërs waren er blijkbaar iets minder over te spreken en zeiden dat er veel mooiere stranden zijn, zoals Stradbroke Island dus ben benieuwd:) Komend weekend ga ik misschien met Solomon en nog wat vrienden naar Stradbroke Island, het is donderdag namelijk ANZAC-day (een oorlog-memorial day) en dus is iedereen vrij. We kunnen dan misschien 4 dagen weg:) Anyway, rond 12uur gingen we weer weg en probeerden we via een muziekwinkel te rijden. Hierdoor kwamen we in hele mooie buurten: Paddington en Red Hill. Natuurlijk was de eerste muziekwinkel gesloten, maar de 2e was open en kon ons snaren meegeven:D De rest van de dag zijn we in het huis bezig geweest; Annemiek en de familie moeten alles voorbereiden voor hun verhuizing naar Sydney en dus had ik mooi tijd om de nieuwe band erin te zetten en gitaarsnaren te vervangen. Dat eerste was echter niet nodig; toen we thuis kwamen had de man van Annemiek het al gedaan, echt superlief! Dus lekker de tijd om de gitaar helemaal te poetsen en daarna ook maar ff mijn kamertje etc. gedaan. Daarna ben ik lekker de fiets gaan testen, die rijdt echt heel nice maar jammer genoeg is de trap-as los:( Als het goed is komt Marjolein (eigenaresse vd fiets) zo eten en dan kunnen we even overleggen wat we doen.

  • 22 April 2013 - 06:57

    Niki:

    als ik zo die foto's bekijk ben ik best een beetje jaloers! mooi hoor! Het klinkt in ieder geval alsof je het echt super naar je zin hebt! Heb je al een oplossing gevonden om toch hier en daar wat te kunnen sporten? Heel veel plezier met alles, en dan maar hopen op een nieuwe poging tot skype :p

  • 22 April 2013 - 20:11

    Riet Van Der Schuren:

    hoi, alja

    geweldig om iedere keer jouw verslag te lezen en jouw sight seeing was ook leuk, zo.n nieuwe stad is toch altijd wel heel fijn, allemaal nieuwe dingen met nieuwe vrienden te gaan bekijken zo krijg je wel een super goede indruk van de stad. is wel even anders dan Roermond of Wageningen
    Het is er prachtig, geniet er van en veel succes volgende week op de uni.
    Als het sporten nou ook nog lukt dan heb je toch wel heel fijn daar.doei, groetjes van oma

  • 25 April 2013 - 19:04

    Thomas AID:

    Hi Alja,
    Superleuk om je avonturen te lezen! Ik zie dat je de mooie snelweg waarover ik vertelde (vlak boven het water) ook al ontdekt hebt haha.
    x uit Wageningen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australië:D

Stage in Australië

Recente Reisverslagen:

05 November 2013

Roadtrip 2

24 Oktober 2013

Roadtrip 1

12 Augustus 2013

Tijd voor een update :)

22 Juni 2013

een uitgebreide update:)

18 Mei 2013

Andere steden verkennen:)
Alja

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 566
Totaal aantal bezoekers 9820

Voorgaande reizen:

04 Juli 2019 - 27 Augustus 2019

Indonesia and Australia

11 April 2013 - 12 December 2013

Australië:D

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: