Queensland: sunshine state! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Alja - WaarBenJij.nu Queensland: sunshine state! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Alja - WaarBenJij.nu

Queensland: sunshine state!

Blijf op de hoogte en volg Alja

13 April 2013 | Australië, Brisbane

Na een heeeeeel lange reis, ben ik dan toch aangekomen in Australië. De vliegreis is allemaal heel goed gegaan; een overstap van 3 uur in Dubai en ook in Singapore moest ik 1,5 uur wachten. De voorbode van slecht weer was al te merken in het vliegtuig, na ongeveer 2uur turbulentie waren we dan eindelijk in Brisbane. Ondanks dat ze van te voren hadden gezegd dat we eerder zouden aankomen, waren we er een half uur te laat. Ik moest een heel formulier invullen met wat ik allemaal meenam en of ik zand onder mijn schoenen had etc. maar er werd niet eens naar gekeken, dus ik stond zo buiten waar Annemiek mij kwam ophalen. Gelukkig herkenden we elkaar meteen en kon het laatste gedeelte van mijn bijna 2-dagen-durende-reis beginnen: een half uurtje met de auto. Onderweg op sommige momenten douches veroorzaakt bij wandelaars omdat er hele watervallen over de straat liepen, waar wij dan weer doorheen reden. Uiteindelijk kwamen we om kart over 2 's nachts aan; nog even duimen dat de auto de enorm steile oprit zou redden zonder te slippen, maar dat ging gelukkig goed. Na een lekkere douche toch maar snel mijn bed in gedoken.
Vanochtend werd ik om half 10 gewekt door de jongens die boven rondrenden en ontbeten, maar toen ik besloot om toch nog even te blijven liggen werd het uiteindelijk 12 uur toen ik opstond (zo lang heb ik nog nooit kunnen slapen:P)!
En dus: Sunshine state, alleen vandaag zonder sunshine en veel regen. Desondanks is het toch t-shirt-weer:) Annemiek heeft me even naar het centrum gebracht om een Australische OV-kaart aan te schaffen, die ik maandag al nodig ga hebben. Ook kennis gemaakt met de eerste Australische regeltjes: ik mocht nog geen studenten-OV-kaart, want op mijn internationale studentenpas staan niet de juiste tekentjes voor het OV. Dus ik moet nu een normale OV-pas aanvragen en dan kan ik maandag hopelijk een studentenkaart aanvragen. Gelukkig zijn de wel allemaal heel hartelijk.
Nu zijn we net terug en kan ik even mijn e-mail etc. bijwerken. Alle deuren naar buiten staan lekker open en de kinderen zitten naast me allerlei liedjes af te spelen op hun laptops (buiten spelen vandaag is niet echt een mogelijkheid). Toch hoor ik af en toe wel exotische vogeltjes buiten en als ik via de balkondeuren naar buiten kijk is het toch duidelijk buitenland: allemaal exotische planten die ik niet eens kan benoemen:). Als het straks droog wordt, wil ik even door het park wandelen dat hier ongeveer voor de deur ligt en kijken welke bushalte ik maandag moet hebben om naar de UQ te kunnen. Verder kan ik nog niet veel vertellen, behalve dat ik heel veel zin heb in de komende 8 maanden (en natuurlijk ook weer om jullie allemaal daarna weer te zien;))

  • 13 April 2013 - 09:47

    Wil:

    Hoi meidje,
    Fijn dat je op je bestemming bent,in gedachten heb ik je vliegreis gevolgd.Nu maar hopen dat de regen ophoudt bij jou zodat je de omgeving kunt verkennen
    Wat mij wel verwonderde dat je midden in de nacht wandelaars tegenkwam.
    Hoeveel is het tijdsverschil ,het is later daar en ik dacht 9 uur.
    Hier alles goed,weer hier is prima en vanmiddag ga ik met Greet naar Intratuin om tomatenplanten en courgettes te kopen.Morgen alsnog naar de halve finale Ruitenboer in Eindhoven.Wist niet dat we op reserve stonden.Voel me wel schuldig t.o.v. Mam want ik had gezegd mee te zullen gaan naar de hobbymarkt in Reuver.Maar dit kon ook niet afzeggen.Ik speel daar met Derk die me al om 9uur komt ophalen
    Zo, ik ga lopen,het is hier 9.45.Doe Annemiek en Tjaarco mijn groeten en voor jezelf heel veel liefs,Oma

  • 13 April 2013 - 09:51

    Alja :

    Hey oma, we kwamen ook niet veel wandelaars tegen hoor, maar eentje hebben we echt op een haar na gemist met onze douche:) Het is "maar" 8 uur tijdsverschil tussen jullie en hier. Heel veel plezier vandaag en morgen (alsnog bij het bridgen:P)!

  • 13 April 2013 - 13:45

    Mirjam:

    Hoi Alja. super leuk om je eerste reisverslag te lezen en ik ben blij dat het allemaal goed gegaan is. geniet nog maar even van de regen, want veel warmte zul je er wel krijgen. heerlijk toch. nou meid tot snel en nogmaals bedankt voor je felicitatie. vanavond komen opa en oma en opa miel. papa en mama. elise en peter. gezellig klein feestje bouwen. xxx

  • 13 April 2013 - 16:56

    Riet Van Der Schuren:

    Hoi Alja, leuk zo,n reisverslag van jou. we hebben de hele dag met je mee gereisd, in gedachten natuurlijk. Gelukkig is alles goed gegaan en ben je veilig aangekomen. het is wel een hele ervaring en straks heb je hopenlijk veel te vertellen.wel fijn voor de open deuren zitten en lekker naar buiten kijken,alles nieuw en anders,heerlijk toch.nu maandag vol goede moed op weg naar de unie en dan zul je al snel aan de slag gaan, denk ik.
    geniet van al het nieuwe. Het is toch geweldig dat je dit meemaakt en we gunnen het jou van harte, veel liefs van ons tweetjes en tot schrijfs .
    zo, ik ga koken en dan gaan we naar Mirjam en zien we papa en mama ook. veel liefs en tot horens.
    Opa en Oma.

  • 13 April 2013 - 19:22

    Opa:

    Hallo Alja,

    oma heeft al gereageerd, maar ik vind het fijn om dat ook te doen.
    Wat een geweldig programma, dit " waarbenje nu".
    Zit je duidenzen km's van elkaar vandaan en toch een leuk contact.
    Wat fijn dat de reis goed verlopen is en dat je maandag al aan de slag kunt op de uni.
    Ik wens je een hele fijne, en leerzame tijd en vooral ook genieten!
    We denken veel aan je, nu je zover weg bent, nog veel meer!

    Toi, toi, en veel xxxxx van mij en natuurlijk van oma.

  • 18 April 2013 - 13:54

    Susan:

    Heey Al,

    top om te horen dat je goed bent aangekomen! Maar ik wilde toch even graag weten wie nou die annemiek is... ??

    Heel veel plezier op die enorme campus!
    Liefs Susan

  • 21 April 2013 - 12:31

    Alja :

    Oh Suus, ik zie je reactie nu pas, maar Annemiek is familie van mij waar ik blijf logeren:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australië:D

Stage in Australië

Recente Reisverslagen:

05 November 2013

Roadtrip 2

24 Oktober 2013

Roadtrip 1

12 Augustus 2013

Tijd voor een update :)

22 Juni 2013

een uitgebreide update:)

18 Mei 2013

Andere steden verkennen:)
Alja

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 9820

Voorgaande reizen:

04 Juli 2019 - 27 Augustus 2019

Indonesia and Australia

11 April 2013 - 12 December 2013

Australië:D

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: